علم اروپا ایران سیاسی ایرانی اخبار سیاست خارجی

علم: اروپا ایران سیاسی ایرانی اخبار سیاست خارجی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی پيشنهاد عجيب از بین بردن تعطیلات ملی و سنتی

    «سیزده به در و تعطیلات ۱۳ و۱۴ خرداد از تقویم ایرانی ها از بین بردن می شود». این خبری است که ريیس کمیسیون اجتماعی کشور در روزهای گذشته اعلام کرد و با موج مخالفت

    پيشنهاد عجيب از بین بردن تعطیلات ملی و سنتی

    پيشنهاد عجيب از بین بردن تعطیلات ملی و سنتی

    عبارات مهم : ایران

    «سیزده به در و تعطیلات ۱۳ و۱۴ خرداد از تقویم ایرانی ها از بین بردن می شود». این خبری است که ريیس کمیسیون اجتماعی کشور در روزهای گذشته اعلام کرد و با موج مخالفت ها مواجه شد. در حالی که سيزده به در را ایرانی ها روز محیط زیست نام گذاری کرده اند و تعطیلات خرداد نیز هر لحظه فرصتی جهت تجدید قوای ارزش بوده هست. همچنین بنا به اظهارنظر کارشناسان و متخصصان، یکی از بااهمیت ترین راهکارها جهت توسعه گردشگری داخلی و زیاد کردن سطح بهره وری در جامعه، ساماندهی تعطیلات کشور و دوروزه شدن تعطیلات آخر هفته است.

    پيشنهاد عجيب از بین بردن تعطیلات ملی و سنتی

    این درحالی است که هنگامی که تعطیلات دو روزه نداریم هر تعطیلی دوروزه یا بیشتری که در تقویم وجود دارد، بزرگراه ها پر از ماشین می شود و مردم راهی مقاصد تکراری سفرهای ارزش به شمال می شوند. کشور عزیزمان ایران از معدود کشور های دنیا است که تنها یک روز تعطیل در هفته دارد و از طرف دیگر، شمار تعطیلات مناسبتی آن بیش از هر کشور دیگری در دنیا است.

    با این وجود علی رغم تصور مردم کشور عزیزمان ایران با داشتن ۷۸ روز تعطیل رسمی، ۳۹ روز کمتر از میانگین جهانی تعطیلات دارد. این مساله تاثیری منفی بر بهره وری شاغلان، کارکنان و کیفیت عملکرد نهادها و شرکت ها داشته و عوارض ناشی از آن دامنگیر گردشگری داخلی نیز شده است است.

    «سیزده به در و تعطیلات ۱۳ و۱۴ خرداد از تقویم ایرانی ها از بین بردن می شود». این خبری است که ريیس کمیسیون اجتماعی کشور در روزهای گذشته اعلام کرد و با موج مخالفت

    در روزهای گذشته سلمان خدادادی، ريیس کمیسیون اجتماعی مجلس راجع به اوضاع بررسی طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور در مجلس گفت: قرار است سیزده به در و تعطیلات ۱۳ و ۱۴ خرداداز تقویم از بین بردن شود.

    این طرح جهت بررسی زیاد به مرکز پژوهش های پارلمان ارجاع شده است هست. ريیس کمیسیون اجتماعی کشور با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس همه نظرات دانشگاهیان، جامعه شناسان و کارشناسان حوزه های اجتماعی و سیاسی را دریافت و جمع بندی کرده هست، افزود: آخرین مذاکره ای که با مسئولان مرکز پژوهش های پارلمان داشته ام قرار است ظرف یک ماه آینده جمع بندی خود را به کمیسیون اجتماعی ارائه دهند. ريیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: بعد از ارائه گزارش مرکز پژوهش های قوه مقننه به کمیسیون، این طرح در صحن کمیسیون اجتماعی بررسی و گزارش آن جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیات ريیسه مجلس می شود.

    خدادادی در تشریح علت ارجاع این طرح به مرکز پژوهش های مجلس گفت: طرح مذکور به علت اینکه از بین بردن هر یک از تعطیلات رسمی کشور از تقویم تبعات اجتماعی، سیاسی و مذهبی مختلفی دارد، بنابراین مهم بود جهت کار کارشناسی زیاد به مرکز پژوهش ها ارجاع شود.در این طرح آمده است تا تعطیلی روز ۲۹ اسفند (روز ملی شدن صنعت نفت) و همچنین روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) از بین بردن شود. همچنین در این طرح پیشنهاد شده است که شنبه ها به جای پنج شنبه ها تعطیل شود و همچنین تعطیلی روز ۱۴ و ۱۵ خرداد از بین بردن و فقط عزای عمومی باشد.

    پيشنهاد عجيب از بین بردن تعطیلات ملی و سنتی

    اكثر کشورها دو روز آخر هفته تعطیلات دارند!

    صحبت های خدادادی جنجال زیادی را میان مردم و کارمندان به راه انداخت و موج اعتراض های ارزش به صحبت ريیس کمیسیون اجتماعی روان شد. در این میان حسن لطفی، عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت و گو با« قانون» از ماجرای برداشته شدن تعطیلاتی که خدادادی راجع به آن صحبت کرده اظهار بی خبری می کند و می گوید:« من نمی دانم خدادادی چطور این عنوان را مطرح کرده ولی ما در کمیسیون چنین چیزی را اصلا نشنیده ایم. اگر من عضو این کمیسیون هستم تا به حال هیچ صحبتی را در این مورد نشنیده ام». او در ادامه از دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته نیز استقبال کرد و گفت:« خیلی خوب است چنین اتفاقی بیفتد». همچنین پروانه سلحشوری، عضو ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری نیز ضمن تاکید بر لزوم دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته، گفت: «داشتن دو روز تعطیل در آخر هفته امری مرسوم در میان کشورهای دنیا است.

    جهت اینکه در کشور ما نیز این طرح پیاده سازی شود به کارها علمی و کارشناسی دقیق نیاز هست؛ چراکه در حال حاضر با وجود کمتر بودن تعداد روزهای تعطیل در کشور عزیزمان ایران نسبت به میانگین جهانی، این تصور نادرست وجود دارد که حجم تعطیلات در کشور عزیزمان ایران بسیار زیاد است». پروانه سلحشوری با اشاره به اثرات مثبت دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته بر توسعه گردشگری کشور و زیاد کردن بهره وری افراد افزود: «در ابعاد جهانی و بر اساس شاخص های تعیین شده، کشور عزیزمان ایران به لحاظ خوش حالی و نشاط از سطح مناسبی برخوردار نیست و جزو کشورهایی است که پایین ترین رتبه ها را دارد. چنین طرحی با اهمیت دادن به تعطیلات و اوقات فراغت، موجب می شود که خستگی ناشی از کار در طول هفته جهت کارمندان و افراد شاغل از بین برود و باعث زیاد کردن سطح بهره وری افراد شود.

    «سیزده به در و تعطیلات ۱۳ و۱۴ خرداد از تقویم ایرانی ها از بین بردن می شود». این خبری است که ريیس کمیسیون اجتماعی کشور در روزهای گذشته اعلام کرد و با موج مخالفت

    این مساله کمک قابل توجهی به کم کردن یاس در فضای عمومی جامعه خواهد کرد که باتوجه به وضع شاخص ها، از بااهمیت ترین مسائلی است که جامعه کشور عزیزمان ایران به آن نیاز دارد». نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «از مزایای مهم تعطیلات دو روزه در آخر هفته این است که از حجم ترافیک بزرگراه ها و ازدحام و شلوغی کاسته می شود چراکه جهت خانواده ها وقت برنامه ریزی جهت دو روز راحت تر از برنامه ریزی جهت یک روز هست. این مساله کمک می کند خانواده ها به سفرها و مقاصد گردشگری خود تنوع بدهند و این امر موجب شکل گیری نوعی هویت ملی و دینی در جامعه می شود چراکه تنوع سفرها، خوابیدن هموارتر جهت آشنایی داشته های خودمان در کشور ایجاد می کند».

    پتانسيل گردشگري را تقويت كنيم

    پيشنهاد عجيب از بین بردن تعطیلات ملی و سنتی

    وی با تاکید بر نقش تعطیلاتدو روزه در توسعه گردشگری داخلی ادامه داد: «به واسطه این تعطیلات دوروزه و منظم، وقت های بسیاری جهت گردشگری داخلی کشور فراهم می شود. یکی از نتیجه های مهم و ارزشمند آن، آشنا شدن مناطقی است که پتانسیل گردشگری داشته ولی تاکنون نامکشوف مانده اند. با توزیع مکانی و زمانی سفر گردشگران داخلی به تبع این طرح، چنین مناطقی رونق می گیرند و سطح اشتغال به نحو چشمگیری در آن ها زیاد کردن خواهد یافت». در حالی که هزینه سفرهای خارجی چنان سنگین شده است که دیگر خانواده های میانگین به اوج هم نمی تواننداز بعد هزینه هایش بربیایند.

    کارشناسان گردشگری این تعطیلات را جهت سفرهای توریستی در داخل کشور عزیزمان ایران مغتنم می دانند. سیدعلی اصغر ظریفکار، کارشناس گردشگری در گفت و گو با «قانون» می گوید: «اگر بنا باشد بزرگراه های کشور جهت اوضاع فعلی تعطیلات و مسافرت هایی که انجام می‎ گیرد بهینه سازی شود، باید بودجه ای هنگفت صرف عریض شدن این بزرگراه ها شود؛ حال آنکه با تعریف تعطیلات آخر هفته که موجب توزیع سفرها و کم کردن ازدحام می شود، این مساله خودبه خود مدیریت شده است و این میزان از هزینه صرفه جویی می شود. در کنار آن، از سرمایه انسانی ما که در شرایط تلخ فعلی بزرگراه های کشور دچار نقص عضو و تلفات جانی می شوند نیز حفاظت می شود».

    وی با مسئول دانستن مجلس جهت به آخر رساندن این طرح تاکید کرد: «از زمانی که صحبت از تعطیلات دو روزه در آخر هفته شد، این طرح هم در دولت و هم در مجلس مورد بررسی قرار داده شد ولی اعتقاد دارم علت آنکه به آخر نرسید و چندان مورد توجه قرار نگرفت، این است که در مجلس کمیسیون گردشگری وجود ندارد». به گفته ريیس کمیسیون گردشگری اتاق شیرازْ باوجود آنکه بسیاری از دولتی ها و مقام های مسئول در سخنان خود گردشگری را بهینه ترین راه جهت اشتغال زایی و عالی ترین جایگزین جهت نفت می دانند ولی یک کمیسیون مستقل و متخصص جهت آن در مجلس تعریف نشده که امور مربوط به آن را به طور مشخص و تخصصی پیگیری کند. حال آنکه بسیاری از صنایع که نسبت به گردشگری فرعی ترند، در مجلس داراي کمیسیون هستند..

    قانون

    واژه های کلیدی: ایران | تعطیلی | ایرانی | کمیسیون | گردشگری | تعطیلات کشور | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار